Leylekin sepeti

İzleyiciler

Bu gadget'ta bir hata oluştu
Bu gadget'ta bir hata oluştu
7 Aralık 2010 Salı

Kuzey’e battaniye istedi annesi.

Sürekli ahanda bunu yapıcam edicem derken, sonunda dayanamadı benim oğluma da yap dedi..

Biraz süründürdükten sonra Pınar’ı, yapmaya başladım. Yaptığıma inanmasa da, bu sabah teslim ettim..

 

Kuzey’in internetten bulunan modellerin modifiye edilmesi ile “üretilen” battaniyesi bitti...

Geçmiş olsun!

18 Ekim 2010 Pazartesi
Jasminin afghanini usendigim icin minnacicik yaptim



4*5 kare olculerinde oldu, bir kare yaklasik 22 - 23 cm...



Bir kac minik hata olmasina ragmen sahibini buldu bence :D






18 Eylül 2010 Cumartesi
Sicaklarin gelmesi ile yunlerle olan hasirnesirlik azaldi oyuncakgezegeninde..
Turkiyede sicaklar devam ederken burda (Hollanda) uzun kollular tekrar dolapta yerini aldi, koltuk keyfi yaparken battaniyeler ortaya cikti, sicak terlikler ayaklara kavustu ve bununla birlikte tig ve ipliklerime tekrar kavustum..

Ozlemisim ormeyi. Gunesin vedalasmasi ile icimi bir burukluk kaplasada tekrar orgu ile hasir nesir olmak guzel. Arkadasimin yeni evi icin iki tane kalp seklinde yastik ordum. Internetten buldugum bir orgu semasi ile once kahverengi renkli olanini bitirdim.


Boyutu dusundugum gibi olmayinca (kocaman yumusacik bir yastik vardi aklimda) ayni orgu semasi ile daha buyuk yastik orebilmek icin kalin ip arayisina girdim. Bulundugum sehirde ip satan yerler cok az oldugu icin cok fazla secenegim yoktu. Istedigim kalinlikta ip buldum ama renk secenegi cok yoktu ne yazikki. O iplede ortaya rengarenk bir sey cikti : ) Bir yuzunu lila diger yuzunu mor tonunda ordum..


Bu kalp seklinde olan yastik semasina buradan ulasabilirsiniz. Eger istek olursa turkceye cevirebilirim.
Ne yazikki adini bilmiyorum ama yastiklardan sonra "tencere tutkaclari" ordum. Onuda su siteden aldim.


Yuvarlak olanini arkadasim icin ormustum, vaktinde yetistiremedigim icin sadece bir tane orebildim. Insallah diger esini bir sonraki gorusmemizde bitirmis olurum. Aceleden resminide cekemedim tabiki. Yastigi bile arabada giderken dikmistim : )
6 gen olan modelde ilk resimde sagdakini ormustum, gorundugu uzere biraz daginik duruyor. Semayi aynen uygulamaya calisirken boyle oldu. Ikinciyi orerken semayi kendime gore uyarladim ve soldaki cikti ortaya. Bence o daha guzel oldu.. Istek olursa eger semaya kendi kattigim uyarlamamla birlikte ekleyebilirim buraya..

Lila ve turuncu ipler cok hosuma gitti. Yumusacik ikiside. Daha once "afghan" battaniye modeli ararken yuvarlaklardan olusan bir model gormustum. Bu tencereliklerin ortasindan esinlenerek serin havalarda koltuk keyfi yaparken uzerime ortebilecegim bir battaniyeye basladim.


ilk 12 parcayi ordum ve bir kismini birbirine diktim beyaz iple. En disi ayni model yuvarlaklardan olusan beyaz  renkte olacak insallah. Yalniz bunlari hizali sekilde birbirine dikmek onlari ormekten daha zahmetli. Kis bitmeden battaniyeyi bitirebilirim insallah : ))

Simdilik orgu isleri ile ugrasim bunlardan ibaret. Amigurumiye tekrar ne zaman donerim bilmiyorum ama  battaniyeye baslamak sonbahara hosgeldin hediyesi olsun.
13 Haziran 2010 Pazar
  


  
İlmek klavuzunda gösterilen ilmeklerin videolarini izlemek icin altta siralanan lınklere tiklayabilirsiniz:
Bu anlatimi hazirlamak icin kaynak olarak kullandigimiz siteler:
10 Haziran 2010 Perşembe

3 Haziran 2010 Perşembe
Bu orgu isi o kadar sardiki beni, oyuncaklarla sinirli kalmayip Nil icin bere, patik ve hirkadan sonra netten buldugum ingilizce anlatilmis bir battaniyenin basina gectim. Elimden geldigince turkceye cevirmeye calistim. Orijinal anlatima buradan ulasabilirsiniz.

Bazi terimlerin turkce karsiligini bilmiyorum ne yazikki, bu anlatimda kullanilan orgu tekniginin yapilisini video olarak ekliyorum. Ben bu videoyu takip ederek ogrendim bu "cluster" teknigini. Anlatim her ne kadar ingilizce olsada, hareketleri izleyerek ederek kolayca takip edilebilenen bir video.





2 Haziran 2010 Çarşamba
Anlatimi tam boyutta goruntulemek icin uzerine tiklayip buyutmeniz gerekir.
Ingilizceden cevrilip, anlatim BU siteden alinmistir.


26 Mayıs 2010 Çarşamba
25 Mayıs 2010 Salı
İnternet büyük bir ansiklopedi. Aradıktan sonra herşeye ulaşmak kolayca mümkün. Ama bazı şeyleri çözmek için üzerinde zaman harcamak gerekiyor. Sevdalandığımız amigurumi konusunda, gene sevdalanan amigurumicilere bizim de çorbada tuzumuz olsun diyerek yeni bir model anlatımı yayınlayalım istedik.

İşte Penguen'imizin Modeli:

Bu model özellikle yeni başlayanlar için ideal bir model.
Penguenin yüksekliği: 9 cm

Kullanılacak Malzemeler:
A - Siyah renkli - orta kalınlıkta akrilik ip
B - Beyaz renkli - Orta kalınlıkta akrilik ip
C- Sarı/Pas renkli - Orta kalınlıkta akrilik ip
Büyük delikli iğne,
İlmek işaretlemek için çengelli iğne, farklı renkte ip vs.
9 mm amigurumi gözü veya isteğe göre benzer bir malzeme (düğme, boncuk, nakışla işleme vs)
Elyaf

Sıraları belirleyebilmek için, her sıra başındaki ilmeği işaretle, sıra tamamlanınca işareti bir sonraki sıranın başlangıcına kaydır.

Gözler: (2 adet)
1. 6'lı halka yaparak başla
2. Her bir ilmeği birer kere arttır. - 12
Bitir.

Gövde:
A ipi ile
1. 6'lı halka yap.
2. Her birini birer arttır - 12
3. (1 sık iğne, 1 arttır) - devam - 18
4. (2 sık iğne, 1 arttır) - devam - 24
5. (3 sık iğne, 1 arttır) - devam - 30
6. (4 sık iğne, 1 arttır) - devam - 36
7. (5 sık iğne, 1 arttır) - devam - 42
8-11. Aynı sayıda ör. Sıranın son ilmeğinde B ipine geç
12-17. Aynı sayıda ör.
18. (1 azalt, 5 sık iğne) - devam - 36
19. (1 azalt, 4 sık iğne) - devam - 30
20. (1 azalt, 3 sık iğne) - devam - 24
Güvenli gözleri, örülmüş gözlerin içinden geçirerek sabitle. Örgü gözleri gövdeye dik.
21. (1 azalt, 2 sık iğne) - devam - 18.
Gövdeyi doldur.
22. (1 azalt, 1 sık iğne) - devam - 12
23. Tüm ilmekleri azalt. - 6
İpte uzun bir uç bırakarak bitir. İpin ucunu iğneye geçir, son sıranın ilmeklerinden geç, sıkıca çekerek kapat.

Ayak (2 adet)
C ipi ile
1. 6'lı halka yap
2. Her ilmeği birer arttır - 12
3.-4. Aynı sayıda ör. Bitir.

Kanat (2 adet)
A ipi ile
1. 6'lı halka yap
2. Her ilmeği birer arttır. -12
3. (1 arttır, 1 sık iğne) - devam - 18
4. (1 arttır, 2 sık iğne) - devam - 24
Bitir.

Gaga
C ipi ile
1. 6'lı halka
2. Her ilmeği birer arttır. - 12
3. (1 arttır, 1 sık iğne) - devam - 18
Bitir.

BİTİŞ/MONTAJ
Gagayı yarım daire yapmak için yarısından bük, hafifçe doldur, dikerek kapat.
Gaganın dikilen ucunu gövdeye dik.
Ayakları doldur ve gövdeye dik
Kanatları, gövdenin dış çevresinin 1/3 dışına dik.
Kalan iplerin uçlarını gizle.


Bu model Lionbrand sitesinden alıntıdır.
23 Mayıs 2010 Pazar
Şu sıralar, çizgi karakterlere takmış vaziyetteyim.


Yaparken eğlenceli, bittiğinde ise tam bir keyif oldu. :) İşte Pachirisu (Beyaz) ve Pichu (Sarı)


20 Mayıs 2010 Perşembe
Kac gundur sesimiz sedamiz cikmiyor kaktusun soyledigi gibi. Oyuncaklarin disinda birde patik merakim var gelistirmek istedigim.Turkiyede havalar isinmis hatta yaz bile gelmis olabilir ama biz hala oramizi buramizi ortmeye calisiyoruz disari cikarken. Hal boyle olunca patik merakimla birlikte sivadim kollari Nil kuzuma birseyler oreyim dedim. ör, sök, tekrar ör ve sök yontemiyle once ortaya bir cift patik cikti :)


Tamamiyle kendim dusundum, zaten ör, sök yontemide ordan gelme :D
Sonra hizimi alamadim birde bere oreyim dedim. Elimdeki ipe gore bir anlatim bulamadim o yuzden onuda ör, sök yontemiyle yapmak zorunda kaldim. Biraz ugrastirdi ama nihayet bitirebildim bugun.


Berenin icindeki tabiki benim minikmucizem.. Kaktuscum sessizligimin sebepleri bunlardi kac gundur..
bi turlu iki isi bir arada yurutmeyi ogrenemedim. Hem bidi bidi hem is yapamayangillerdenim ben :))
18 Mayıs 2010 Salı
Bu aralar gördüğüm kadarı ile kimselerden ses seda çıkmıyor... Bari ben devreye gireyim :)



Leylekcim ve Sheena'cığıma göre benim ev akşamları oldukça sessiz... İşin yorgunluğunu bu amigurumi hayvancıklarla atmaya öyle alıştım ki, yapmadığımda ellerim tığı arar oldu... Bağımlı mı oldum ne?



Tığımın kancasına yine bir fare figürü takıldı. İşte kaktüs'den bir fare daha:

13 Mayıs 2010 Perşembe


Nihayet zeka testini cozdum: )
Ilk kez japonca orgu semasi ile Hello kitty ordum. Sema okumakta ayri bir marifetmis onu ogrendim. Daha oncede bahsettigim gibi kafasini cozmekte Hayalarkadaslarim yardimci oldu saolsun. Zeka testinde hile olmasin diye sayilarini bilerek yanlis verdi herhalde :p ama olsun mantigini cozmekti amac ve ondada cok yardimci oldu tekrar tesekkurler kendisine ^^


Elbise, bolero, canta ve kurdeleyi semadan yapmadim, kendim dusundum, eh fenada olmadi sanirim.
Bu Hello Kitty nin annesi ve babasi Japon. Yani Yumi bir japon :) Sahile dogru yola cikacakken tam kendisinden bir kac poz rica ettim oda beni kirmadi. Yuminin cok genis bir ailesi var, amacim hepsiyle tanismak, tanimak..
12 Mayıs 2010 Çarşamba
Bir zamanlar bir tavşancık varmış. Hızlı olması ile çok övünüyormuş.



Bu ormanda benden hızlı koşanı yoktur. Kendine güvenen varsa gelsin yarışalım der dururmuş. Onun bu kadar böbürlenmesini gören kaplumbağa, bir gün:

- "O kadar böbürlenme, kendine de çok güvenme. Ben senden hızlı koşarım, istersen gel yarışalım." demiş.



Tavşan kaplumbağanın bu sözlerine kahkaha ile gülmüş.



-Sen mi benimle yarışacaksın demiş, ve yarışmayı kabul etmiş.



Yarışın yapılacağı yer belirlenmiş ve yarış başlamış. Tavşan bir anda fırlamış tabi.. Kaplumbağa arkadan ağır ağır gelmekte. Tavşan dönüp bakmış, hiç kaplumbağa görünmüyor. Azıcık kestireyim bari demiş, yatmış bir ağacın gölgesine. Uyandığında bir bakmış ki, kaplumbağa taa ileride, bitiş çizgisine varmak üzere. Tavşan yetişmek için koşmuş ama nafile, kaplumbağa çoktan çizgiyi aşmış, bitirmiş yarışı. Yarışı kazanan kaplumbağa, tavşana dönmüş:



-Hiçbir zaman kendini başkalarından üstün görme. Sen uyudun ben seni geçtim demiş :)



İşte masalın kahramanları:


10 Mayıs 2010 Pazartesi
Son sınavlarını geçtiler. Ellerinde diplomaları çocuklar gibi şenler... Hayata atılmaya hazır bekliyorlar. İşte mezuniyet balosundan görüntüler:


Mezun Baykuş:


Mezun Ayıcık:

















Kambersiz düğün olmaz demişler ya... Amigurumi kolleksiyonu da fare hatunsuz olmayacak sanırım... :)


Leylek'in yaptığı fare hatununu ben de test edeyim dedim :) Gördüğüm gün kanım kaynamıştı kerataya zaten... Ortaya bu gülen yüzlü yaratık çıkıverdi.

İşte benim fare hatunum:


7 Mayıs 2010 Cuma
 

Demistimya hello kittye merak sardim diye. Yalniz bunu biyiksiz yaptim cunku orijinal hello kitty patterni olmadigi icin benzetmeye calisarak ortaya cirkin bisi ciksin istemedim. (cirkin degil demek istiyorum bununla  evet :p )
Nil bu aralar cok mizmiz o yuzden cok vaktim olmuyor uzun soluklu. Bende kucuk oyuncaklara yoneldim. Simdiye kadarki yaptiklarim orta yada buyuk sayilirdi. Sheena ya gore bu bir avukat ama bence cadi :) Supurgesinide yapabilirdim ama o zaman kucuk cocuklar icin uygun olmayacakti cikabilecek parcalar yuzunden.. "Sevimli" kelimesi en cok kullanilan tanimlardan biri bu orgu oyuncaklarda ama cidden cok sevimliler be.. 

Suana kadar orduklerimi Turkiyeye paketledim. Gonderirken icim hic elvermedi onlardan ayrilmaya ama alisicaz artik :) 

Birazda bu kediden bahsedelim. Bu kedi orta caglarda cadi avlarindan kurtulmayi basarmis, 653 yasinda iyi huylu elisabeth adinda bir kedi. Buyulerinin arasinda yuzlerde bir tebessum yaratmak, cocuklarin yalnizligini gidermek, hayalguclerini genisletmek.. 

Simdi listemde japon semalarini cozmek. Nette o kadar az bilgi varki bu konuda, cok sasirdim dogrusu. Amigurumi sanati cok yaygin olmasina ragmen bu japonlarin semalari nasil okunurla alakali bilgi bulmak cok zor. Ingilizce sadece iki kaynaga rastladim. Turkce bir kaynaga rastlayinca cok daha fazla sasirdim haliyle:) link vermenin bir sakincasi yoktur sanirim. Hayalarkadaslarim blogunda Dilek hanim cok guzel anlatmis bu sema okumayi. Dilerseniz buradan ulasabilirsiniz anlatima.
Ilerde buyuyup usta gurumici oldugumda, japoncayi soktugumde burda kendi dilimce bende anlatmaya caliscam soz veriyorum :)



Bu aralar "Hello Kitty" e merak sarmis durumdayim. Henuz kendim orgu semasini cikartamadigim icin hazir sema ariyorum ama suana kadar okuyabildigim cok basarili hello kitty bulmus degilim. Elinde hazir guzel hello kitty semasi olan varsa hayir demem cok yuzsuzum :)

Pembe pijamasi ve kapsonuyla yastik savasi icin hazir olan bu minik kedicik 12 cm boyunda. 


16 cmlik boyu ile kucuk gorunsede simdiye kadar yaptiklarimin arasinda en zahmetli olanlardandi bu bay baykus. Ama bir o kadarda zevkli. Nasilda boburleniyor mezunlugu ile..Yalniz kendisi pekte fotojenik degil, goz goze geldigimizde cok daha etkileyici bence..
6 Mayıs 2010 Perşembe
Amigurumi yapmaya başladığımda, beni ilk endişelendiren şey, teknikleri nasıl öğreneceğim olmuştu. Ancak araştırmaya başladığımda, amigurumi teknikleri kadar, amigurumi modellerini okumanın da ne kadar önemli olduğunu fark ettim. İşin püf noktası, modellerde sıkça geçen terimlerin hangi anlamlara geldiğini bilmekte. O yüzden ilk adım olarak terimleri açıklamakla başlayayım dedim..


Amigurumi’nin anavatanı Japonya. Ancak ben henüz Japonca modellerin okunması kısmını keşfe çıkmadım. Şimdilik İngilizce terimlerle başlıyorum. (Bu arada İngilizce modeller Amerikan (US) veya İngiliz (UK) olmasına göre de farklılık gösterebiliyor.

Amigurumi dostlarına, dilim döndüğünce bunları özetleyen küçük bir arşiv hazırladım kendimce. Umarım işinize yarar.

Önce Terimler:

Pattern (pat): Yapacağımız modelin anlatımını içeren yazı veya şablonlar

Free Pattern: Ücretsiz model.

Approximately (approx): Yaklaşık olarak

Beginning (beg): Başlangıç

Continuing (cont): Devam etmek

Between (bet): Arasında

Finish off: İşlemi bitirme (Örgüyü bitirmek). Kimi zaman bind off da aynı anlamda kullanılıyor.

Main Color (MC): Ana renk

Contrast Color (CC): Kontrast Renk

Change Color: Rengi değiştirmek

Right Side (RS): Sağ taraf

Left Side (LS): Sol taraf

Stich marker / Place Marker (pm): İlmek işaretçisi (başka renkli bir ip, çengelli iğne vs olabilir)

Magic ring: / Adjustable Ring: Sihirli halka. Çoğu amigurumi modellerinde bu teknik kullanılır. İpi parmağımızda dolayarak, ipin içerisinde sık iğne çalışırız ve daha sonrasında, ipin kısa başlangıcından çekerek, daireyi kapatırız. Bu iki terim, aynı tekniğe aittir. Başlangıç noktasında, delik çok daha küçük olduğundan, genellikle bu teknik tercih edilir.

Chain (ch): Zincir

Row: Dizi. Dairesel değil de, üst üste, 1 zincir ve dön şeklinde ileri geri çalışılan sıralara denir.

Round (rnd): Dairesel olarak, birbiri ardı sıra örülen sıralara denir.

Front loop (fl): İlmeği oluşturan iplerden öndeki tek ipin kullanılması için kullanılır.

Back loop (bl): İlmeği oluşturan iplerden arkadaki tek ipin kullanılması için kullanılır.

Yarn over (YO): İpe ilmeği dolamak

Stitch (st): İlmek / ilmek delikleri. Sık iğneler yaptığımızda ortaya çıkan ilmek sıralarıdır.

Single crochet (sc): Sık iğne

Half double crochet (hdc): Tekli trabzan. Tığa ip dolanır, deliğe batırılır ve ilmek çıkartılır. Elde ettiğiniz 3 ilmeğin önce ilki örülür, daha sonra 3’ü birden toplanır.

Double crochet (dc): İkili trabzan. Tığa ip dolanır ve deliğe batırılarak ilmek çıkartılır. Önce ilk 2 ilmek toplanır. Sonra kalan 2 ilmek toplanır.

Trible crochet (trc ya da tr): Üçlü trabzan gibidir. Tığa, ip 2 kez dolanıp deliğe öyle batırılır. Tüm ilmekler teker teker toplanır.

Decrease (dec): Azaltmak. Tığı arka arkaya iki deliğe batırıp ilmek çıkarılır, ve ipi dolayarak 3 ilmekten ip örülerek azaltılır.

Single crochet 2 together (sc2tog): Azaltmak. Genellikle tek azaltmalar için kullanılır. Üstteki ile aynı şekilde yapılır, toplam ilmek sayısı bir azaltılmış olur.

Single crochet 3 together (sc3tog): Azaltmak. İki azaltma yapmak için kullanılır. Bu sefer 3 ilmeğe arka arkaya tığ batırılır ve 4 ilmek beraber örülerek 2 ilmek azaltılmış olur.

Increase (inc): Arttırmak. Aynı ilmek içine 2 sık iğne yaparak oluşturulur.

Slip stitch (sl st): İlmek kaydırılarak yapılan teknik. Sık iğne gibi yapılır; tığ deliğe batırılır ancak ip dolamadan, tığdaki diğer ilmeğin içinden geçirilir.

Skip: İlmek örmeden atlanır.

[ ] around: Parantez içindekiler sıranın sonuna dek tekrarlanır. (Bazı modellerde parantezler yerine * * kullanılır.



Tığ tipi tanım tablosu

Avrupa Metrik - UK tip - US tip

2 mm 14 B/1

2.25 mm 13 -

2.5 mm 12 C/2

3 mm 11 -

3.25 mm 10 D/3

3.5 mm 9 E/4

4 mm 8 G/6

4.5 mm 7 7

5 mm 6 H/8

5.5 mm 5 I/9

6 mm 4 J/10

6.5 mm 3 K/10½

7 mm 2 -

8 mm 0 L/11

9 mm 00 M/13

10 mm 000 N/15

12 mm - O/16

15 mm - P/19

16 mm - Q

17 1/2 mm -R

19 mm - S/35
3 Mayıs 2010 Pazartesi


Msn kullanıcıları bilirler, en favori ifadelerden biridir Tuzki. Benim de ilk tanışmam ve kalbimi çalması bu vesile ile oldu zaten.







Tuzki (Tusiji) aslında 2006 yılında, Wang Momo tarafından yaratılmış bir Japon karikatür karakteridir. Bu tavşan benzeri sevimli yaratığın, amigurumi hali de en az orijinali kadar sevimli ve hınzır oldu :)
















Bu afacanla pasajımda buluşabilirsiniz. :))









28 Nisan 2010 Çarşamba
Kullandığım Malzemeler:
*Orta kalınlıkta akrilik ip (renkli ve siyah)
*(4.00mm) tığ
*Hayvan gözleri—veya işleyebilirsiniz, elyaf, yün iğnesi




Kafa
1. 6’lı halka~ 6
2. *Her birini birer arttır*~ 12
3. *1 tek, 1 arttır* devam~ 18
4. *2 tek, 1 arttır* devam ~ 24
5. *3 tek, 1 arttır* devam ~ 30
6-9. Aynı sayıda ör~ 30
10. *4 tek, 1 arttır* devam ~ 36
11-13. Aynı sayıda ör ~ 36
14. *4 tek, 1 azalt* devam ~ 30
15. *azalt* devam~ 15
16. *1 tek 1 azalt* devam~ 10
17. *azalt* devam~ 5
Dikmek için uzun bir uç bırakarak bitir.

Kulaklar (adet 2)
1. 6’lı halka~ 6
2. *Hepsini arttır* ~ 12
3-7. Aynı sayıda ör~ 12
İlmek kaydırma (sl st) yap. Dikmek için uzun bir uç bırakarak bitir.

Gövde
1. 6’lı halka ~ 6
2. * Hepsini arttır *~ 12
3. *1 tek, 1 arttır* devam ~ 18
4. *2 tek, 1 arttır* devam ~ 24
5. *3 tek, 1 arttır* devam ~ 30
6. *4 tek, 1 arttır* devam ~ 36
7-12. Aynı sayıda ör~ 36
13. *4 tek, 1 azalt* devam ~ 30
14. Aynı sayıda ör~ 30
15. *3 tek, 1 azalt* devam ~ 24
16. *2 tek, 1 azalt* devam ~ 18
17. *1tek, 1 azalt* devam ~ 12
18-21. Aynı sayıda ör~ 12
Bitir, kenarları ör

Kollar (adet 2)
1. 6’lı halka~ 6
2-8. Aynı sayıda ör~ 6
(Kolların toplam ilmek adedi 48 olacak)
Dikmek için uzun bir uç bırakarak bitir.

Bacaklar (adet 2)
1. 6’lı halka ~ 6
2-9. Aynı sayıda ör~ 6
(Bacakların toplam ilmek adedi 48 olacak)
Dikmek için uzun bir uç bırakarak bitir.

Kuyruk
1. 7 zincir. Tığa 2. uzaklıktaki ilmeğe 1 sık iğne, ve kalan 4 ilmeği birer sık iğne, son ilmeğe 3 sık iğne, zincirin alt kısmına dönerek, son 5 ilmeğe birer sık iğne. ~ 13
2-23. (22 sıra boyunca) Her bir ilmekte birer yarım çift kroşe (hdc)~ 13
Yol boyunca doldurduğunuzdan emin olun! 2-3 cm lik kısmı doldurmadan bırakın, bu kısmı kuyruğu gövdeye dikmek için kullanacaksınız..
Dikmek için uzun bir uç bırakarak bitir.

Montaj
Fotoğrafı referans olarak kullanarak, kulakları kafaya dikin. Kafayı gövdeye dikin. Uygun yerlere kolları ve ayakları ekleyin. Alttaki resimlere bakarak kuyruğu gövdeye dikin.

ÖZEL KUYRUK NOTLARI: Kuyruğun alt kısmındaki tepe noktasının az bir miktarını tabana dikin, böylece kıvrılmış gibi duracaktır. Diğer bir kısmını da, sadece 1-2 ilmek kadar kafasına dikin. Doldurulmamış kısım, gövdenin arkasında/altta kalan kısma dikilecektir.


26 Nisan 2010 Pazartesi
Nilin oyuncagina bakarak ordugum Nalana erkek arkadas ordum safkan disi kopegimin ipini beklerken.
Ikinci kez orerkende desenini cikardim. Biraz daha retus attiktan sonra deseni bitmis olacak umarim. Nalanla cuneyt yeni tanismalarina ragmen cok cabuk kaynastilar. Henuz onlari bir arada yakalayamadim, ama iste Cüneyt;

Gecen hafta basladigim fakat biten ip yuzunden ara vermek zorunda kaldigim projemi nihayet bitirebildim.
Sue ve Nil'e kardes ordum ta ta ta taaa :

Birde tasma orsem diyorum, bu cunku cok asabi bi amigurumiş. Oyle bos gezdirmek sakincali olabilir. Cocuklari cok seviyor, yabanci ve buyuklerden haz etmiyor. Kulagini kuygurunu istedigin kadar cekebilirsin garibim hic ses cikarmiyor. Seceresi bile var bu kizin. Ne yazikki evde halihazirda bir kopus oldugu icin bizimle birlikte kalamicak :(  
Safkan dişi kopegim yaklasik 36 cm boylarinda. 1 haftalikiz ve cok cabuk buyuduk. Ismini bilerek vermedim, yeni sahibi versinmis.

Siyah ve kahverengi iple birde Sue ormek istiyorum, buda bi sonraki projem olabilir diycem ama ondan once patik sozum var cok ozel birine : ))
kisacasi dam ustunde saksagan, vur beline kazmayi : )
20 Nisan 2010 Salı
Kurdele nerde kurdele : ))
Ilk el emegimi pasaj.com da sunmus bulunmaktayim. Minik mucizem sayesinde bulastigim bu hobinin bir gun bir ilanda yer alacagini tahmin etmemistim.
Artik benimde minik bir yerim var buradan ulasabilirsiniz.
Belgesellerde, nehirlerin olmazsa olmaz aksesuarlarıdır :) Küçüklüğümden beri pek severim bu koca gövdeli hayvancıkları...



Çizgi filmlerde hep tombul ve sevimli olarak sunulurlar bizlere.. Amigurumi'den hipopotam yapınca nasıl olacak diye denedik :) Ben çok sevdim, hemen bir de kardeş yaptım kendisine. :)


İşte benim sevimli su aygırlarım yani nam-ı diğer hipopotamlarım:

Tabi bu göbekler boşuna değil :) Ne bulsalar yiyorlar:

İki hipopotamın yapımındaki tek fark tığ büyüklüklükleri. Pembe olan hipopotam 1 mm daha küçük tığla örüldü ve neredeyse diğerinin yarısı kadar oldu. Göz olarak, mavi hipopotamda, yapıştırmalı oynar göz kullandım. (Bu gözler kendisine şaşkın bir ifade verdi). Pembe olanda ise, göz yerine, siyah boncuklar diktim ve ilave olarak nakış ipliği ile burun delikleri işledim.


Bloga ne yazsam ne yazsam derken, hayvancıklara ait enteresan bilgilere rastladım...

* Bu hayvancıklar balina ve yunuslar ile akraba olup benzer özellikler gösterirlermiş.

* Hantal görüntüsüne aldırmayın, saatte 48 km/saat azami hıza ulaşabildikleri olurmuş.

* Safarideki önem sıraları ele alındığında, su aygırları Afrika'nın beş büyüklerinden, beşincisiymiş.

* Vücutlarından salgıladıkları bir sıvı, güneş kremi vazifesi görürmüş...

Bana enteresan geldi, paylaşayım istedim..


16 Nisan 2010 Cuma

Tek yumurta ikizlerinden olan Nalan, kalbi delik oldugu icin zengin bir aileye evlatlik verilmek isteniyor. Ona gerekli bakimi saglayabilecek, sicacik yuvasini acip kardesinin yoklugunu aratmayacak kisiler lutfen sessiz kalmasin :(


 

14 Nisan 2010 Çarşamba
Bizim evde, ailenin küçük versiyonu olmadığından, benim amigurumi faaliyetleri şimdilik "Büyüklere Oyuncaklar" şeklinde devam ediyor. Kalıbı büyük ancak ruhu çocuk kalmışlara...




Kaplumbağaları çok seven bir arkadaşım için bu küçük kaplumbağayı yaptım. Küçük bir süpriz olarak yeni evine gitmeyi bekliyor kendisi.




Bu minik yeşil yaratık, domatesleri de pek seviyormuş. Kendisini aç bırakmayalım istedik: