Leylekin sepeti

İzleyiciler

11 Nisan 2010 Pazar
Malzemeler: Orta kalınlıkta ip, F tipi tığ, 6 mm güvenli göz, elyaf, nakış ipliği, iğne.
 
Kafanın üstünden başlanır:

Sıra. 1 - 6’lı sihirli halka yap . (6sc)
Sıra.2 – Her birini birer arttır (12sc)
Sıra. 3 – 1 arttır 1 tek ör - devam (18sc)
Sıra. 4-7 – (4 sıra boyunca) devam
*Ben genellikle gözleri bu sırada koyuyorum*
Sıra. 8 – 1 arttır 2 tek ör - devam (24sc)
Sıra. 9-12 -(4 sıra boyunca) devam
Ben genellikle burnu bu sırada işliyorum.
Sıra. 13 Sadece iç ilmeklerden çalışarak, aynı sayıda ör (24sc)
Sıra. 14 (iç ilmeklerden çalışmaya devam et) 1 azalt, 2 tek ör – devam (18sc)
Sıra. 15(iç ilmeklerden çalışmaya devam et) 1 azalt, 1 tek ör – devam (12sc)
*Sadece on üçüncü sırayı biraz geçene dek doldur. (iç ilmeklerle çalışmaya başladığınız yer. Orada net bir çizgi olacak)
Sıra. 16 (iç ilmeklerden çalışmaya devam et) Hepsini azalt (6sc)
Bitir.



Kalan 6’lı ilmek sırasında, içeri dışarı  şekilde ipimin ucunu örererim ve nazikçe çekerek boşlukların kapanmasını sağlarım. Ve kalan ucumu örer bitiririm. Eğer tavşanı çok fazla doldurmadıysanız, tavşanın altını  iterek, düz bir yüzey yaratarak oturmasını sağlayabilirsiniz. (Ben 13. sırayı kendime kılavuz olarak belirliyorum, bu benim iç ilmeklerle çalıştığım ilk sıra. Düz hale gelene dek, itmeye devam ediyorum)

Kulaklar (adet 2)

15 zincir
Sıra.1 - Tığa 2. uzaklıktaki ilmekten itibaren, 12 ilmek boyunca tek ör. Son zincir boşluğuna 3 tek ör. Başlangıç zincirine zıt uçtan başlayarak 12 tek, başlangıç zincirine de 3 tek örgü yap.

Sıra. 2 - 12 tek; sonraki ilmeği 3 kere ör; 14 tek; sonraki ilmeğe sl st yap, bitir.
Elinizde uzun ve dalgalı bir oval şekil olacak. 

Sonuc:

Guvenli goz yerine, iple kendim goz yapmayi tercih ettim.
Bu minik tavsanin kafasindan zincir cekerek anahtarlik yaptim. Gayet cici bir sonuc cikti ortaya bence.

0 yorum:

Yorum Gönder